Ödlis

Tänkte visa min ödla när han badar, men så fungerade det inte. fel filformat???
Det har ju funkat förut med bilder från mobilen. Undrar om det är mitt program som ställer till det. Har Linux i en liten lapptopp.
Ska se om någon av sönerna kan hjälpa mig, igen.

Om ni är allergiker, som vi, rekommenderar jag Skägg agam som husdjur. Det är en ödleart som är mycket social och snäll.
Men gör inte samma misstag som oss, utan läs på, före köp.

När vi gett bort vår katt, till bekantas bekanta pga. allergi, var vi så ledsna. Saknade verkligen ett djur att ta hand om och gulla med. Hela familjen sörjde, och för mig var det som att ge bort ett barn. (är man tokig eller?)

Sonen hittade några sorters ödlor, som folk tröttnat på, på blocket. Vi tittade tillsammans och var i djuraffär och frågade. De rekommenderade då Skägg agam pga. sin otroligt sociala förmåga.

Så hittade vi en "kille" söder om stan, med terarie och alla tillbehör. Då menar jag verkligen alla tillbehör.
För hem kom vi med ett helt ekosystem. Det var ödlan, förstås, maskar som mat och mat till maskarna. Och så vitaminpulver att strö på dem eller på grönsakerna, så ödlan inte skulle få kalk eller vitaminbrist.
Efter iordningställandet av terariet med sand, vatten skål, sollampa, värmelampor och värmematta, så  åkte min man iväg till djuraffären för att köpa syrsor och mat till dem.
Phu! Jag mins det som igår, fast det är minst tre år sedan nu.

Men söt är han./Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0