Studenten

En ung man, 19årig elev som jag samtalat med en del i mitt arbete., kommer för att hälsa och visa sitt senaste "milmärke" Han har just hämtat sina studentkläder, inga fin kläder utan gympaset, som det står student på. Hela klassen kan beställa lika dana set. Mössan kom för några veckor sedan. Nu närmar det sig slutet på den här delen av livet.
Med lyckan lysande i ögonen, trots att den grusas en aning av alt det ansvar det innebär att vara"stor", och ha slutat gymnansiet, så berättar han om hur det går med de sista studierna.

Sedan, efter studenten vad stundar då?
Men än är det många tentor och mycket läsa kvar.

Många intressanta möten blir det varje dag, med alt från sömnproblem till självmordstankar och rökavvänjning till vem är jag, är jag homo eller hetro? Rädslor kommer fram i ljuset och bubblan brister, rädslan minskar och försvinner ibland för gott.

Jag tycker alltid det är lika spännande med möten människor i mellan, oavsett ålder.
Jag lär mig om mig själv, genom hur andra fungerar, hur de tänker och får ihop sina sanningar och sin vardag.


Lycka till ni alla "3:or" och välkomna ut i vuxenlivet, som bjuder på nya insikter, och både sorg och glädje./Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0